Langsung ke konten utama

Expository is my Way



Do you want to make a cup of coffee?
Or Do you want to know how is paper made?
But you want to write dthem down on the paper? Confuse? Dizzy about them?

This is the answer
Expository

    A.     Definition of Expository Paragraf
Expository paragraph is a paragraph that explains or analyzes a topic. It is also a generic name for sub genres in writing paragraph such as procedure, process, cause and effect, comparison and contrast paragraph. It includes information, explanation, facts, and illustrations. Expository paragraph can be devided into several model of writtings; such as process paragraph, and procedure paragraph.

    B.     What are The Generic Structures?
Generic Structure of Expository
1.      Topic sentence
2.      Supporting sentence; example detail, charts
3.      Concluding sentence

   C.     Language Feature of Expository
1.      Using process verb, begin, start, continue, become, remain, develop, finish
2.      Using indefinite transition
3.      Using temporal conjunction
4.      Using question word mark, such as how
5.      Using simple present tense

Example;

http://upload7.ir/images/65156292911988466925.jpg
How A Cup Coffee is made?

Coffee is made from some ingredients and with the following process. First, we must have coffee powder or instant coffee, hot water, two tea spoons of sugar and mix it into a cupby  the coffe aand sugar as the first, then add hot water. Second, stirr them slowly until mix well. Those are how a cup of coffee is made.



Happy trying :)

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Example of Report Text Paper

CHAPTER 1 INTRODUCTION A.     Background             Report text is one of the kinds of text in reading english skill subject. In this paper, will be explained the contents of report text as detail as possible. Hopefully, the readers are easier to understand the materials. B.      Written Purpose 1.       To know the definition of report text 2.       To know the structure, fuction, and feature of report text 3.       To increase the readers’ knowledge about report text CHAPTER 2 CONTENT A.     Definition of Report Text             Report text is a kind of text which   has social function to describe the way things are, with the reference   to a range of natural, man made and social phenomena in our environment.             Report is a text which presents information about something, as it is. It is as a result of systematic observation and analysis.             From the above definition, we can underline the points that : 1.       Repo

Strategi Pembelajaran inkuiri

BAB I PENDAHULUAN 1.1     Latar Belakang Masalah Salah satu masalah yang dihadapi dunia pendidikan Indonesia dewasa ini adalah masalah lemahnya proses pembelajaran yang ada di lembaga pendidikan yang notabennya adalah sekolah pemerintah dan swasta. Dalam proses pembelajaran, si belajar atau peserta didik kurang didorong dan diberikan kesempatan untuk kemampuan berpikir mereka yang menekankan pada proses berpikir secara kritis dan analis untuk mencari dan menemukan sendiri jawaban dari suatu masalah yang dipertanyakan, namun mereka terkesan “dicekoki” dalam proses belajar tradisional yang disebut dengan mengajar yang memusatkan guru sebagai sumber satu- satunya yang dapat digali pengetahuannya (Teacher center). Proses pembelajaran yang ada didalam kelas maupun di luar kelas diarahkan kepada kemampuan anak untuk menghafal informasi tanpa dituntut untuk memahami informasi yang diingatnya itu untuk menghubugkannya dengan sehari-hari sehingga seakan tidak ada korelasinya denga

Konsep Profesi Keguruan (Profesi Kependidikan Subject)

BAB I PENDAHULUAN 1.1   Latar Belakang Masalah Dewasa ini, seiring dengan perkembangan zaman dan tekhnologi, masih saja bermunculan permasalahan yang cukup rumit. Salah satu permasalahan yang cukup menonjol dan perlunya sorotan tajam bagi para masyarakat adalah mengenai profesi kependidikan di Indonesia. Pendidikan di Indonesia sendiripun dihadapkan dengan beberapa permasalahan yang signifikan. Dalam Term of Reference EADC 2010 dengan Tema “Cerdas Indonesiaku” memaparkan bahwa  rendahnya kualitas guru di Indonesia merupakan rangkaian dari rantai masalah pendidikan di Indonesia yang harus diberantas hingga ke akarnya. Hal ini berkaitan dengan peran guru yang merupakan komponen penting dalam dunia pendidikan yang berada di barisan terdepan. Khalayak masyarakat masih saja meperdebatkan mengenai ketidakperluannya seorang guru yang memiliki sertifikasi profesional sebagai guru yang kompeten dan memumpuni dalam profesi kependidikannya. Padahal jelas adanya, telah disebut